27. 4. 2010 Tisková zpráva

Návštěvnost O2 extraligy trhala rekordy!

Naše nejvyšší hokejová soutěž má za sebou svůj 17. ročník. Sezóna nám nabídla opět několik zajímavých příběhů – spanilá jízda Plzně v základní části a její nečekané vyřazení hned ve čtvrtfinále Bílými Tygry z Liberce, strhující finiš o udržení brněnské Komety v extralize či rekordní série vítězství HC Eaton Pardubice v ČP play off. A samozřejmě nemůžeme zapomenout na úspěšný návrat Dominika Haška. Těch příběhů a pohledů na uplynulý ročník by bylo jistě více, pokud jej však budeme hodnotit podle zájmu fanoušků na stadionech, tak jej můžeme pokládat za nejúspěšnější v novodobé historii.

Doposud největší návštěvnost jsme zaznamenali v sezóně 2004/2005, kdy se na českých stadionech proháněly naše největší hvězdy díky výluce v NHL. Tehdy byla celková návštěvnost za celou sezónu 2.137.926 diváků. V letošní sezóně činila celková návštěvnost utkání včetně baráže 2.356.413 diváků, tedy o 218 tisíc více.

Průměrná návštěvnost základní části v době výluky v NHL činila 4.999 diváků na utkání. V následující sezóně klesla ke 4.300 diváků, aby se postupně šplhala k magické hranici 5 tisíc diváků na utkání.

V právě proběhlé sezóně se tuto hranici podařilo překročit o více než 200 diváků, neboť průměrně přišlo na každé utkání O2 extraligy 5.240 diváků, celkem tedy utkání v základní části navštívilo 1.907.449 diváků, což je o 123.111 diváků více než v sezóně minulé! V žebříčku IIHF tak ČR obsadila 5. místo.

„Ze stoupající návštěvnosti máme pochopitelně radost. Je vidět, že i přes obtížnou ekonomickou situaci si lidé našli na stadiony cestu. Velké uznání si zaslouží všechny kluby APK LH, které se snaží fanouškům zajistit veškerý komfort, zázemí pro rodiny s dětmi, a kromě samotného utkání poskytnout fanouškům další doprovodný program, soutěže apod. Ani BPA, ČT a centrální partneři nezůstali pozadu, věřím tedy, že naše společné snažení přináší ovoce a spokojenost fanoušků je pro nás tím nejlepším důkazem“, uvedla Jana Obermajerová, ředitelka společnosti BPA sport marketing a.s., která je výhradním marketingovým partnerem APK LH 15. sezónu.

Fanoušci, kteří nemohli z různých důvodů podporovat svůj tým na stadionu, měli v letošní sezóně příležitost sledovat utkání různými způsoby. Česká televize zprostředkovala na svém sportovním programu ČT4 v základní části 52 přenosů (50 přímým přenosem, 2 z tzv. re-live), divákům tak nabídla jedno utkání z každého hracího kola, přes dalších 30 přenosů odvysílala z ČP play-off a baráže. Dohromady tak extraligová utkání vidělo celkem přes 6 miliónu diváků při průměrné sledovanosti 83 tisíc diváků na utkání. Nejsledovanějším utkáním bylo pochopitelně čtvrté finále, které sledovalo zhruba 184 tisíc diváků. V průběhu předávacího ceremoniálu se sledovanost vyšplhala dokonce ke 300 tisícům při sharu 8,5 % v kategorii 15+ a téměř 15% u můžu starších 15 let.

Vývoj návštěvnosti základní části od výluky v NHL

2009/2010: celkem 1.907.449 diváků, průměr na utkání 5.240 diváků
2008/2009: celkem 1.784.338 diváků, průměr na utkání 4.902 diváků
2007/2008: celkem 1.741.484 diváků, průměr na utkání 4.784 diváků
2006/2007: celkem 1.595.703 diváků, průměr na utkání 4.384 diváků
2005/2006: celkem 1.576.933 diváků, průměr na utkání 4.332 diváků
2004/2005: celkem 1.819.605 diváků, průměr na utkání 4.999 diváků

Zdroj: www.hokej.cz

Žebříček IIHF – TOP 9 Leagues

1. Sweden - Elitserien:6190
2. Switzerland - National League A:6181
3. Germany - Deutsche Eishockey Liga:5807
4. Russia - Kontinental Hockey League:5474
5. Czech Republic - Extraliga:5240
6. Finland - SM-liiga:4951
7. Austria - EBEL:3301
8. Slovakia - Extraliga:2364
9. Great Britain - Elite Ice Hockey League:2252
AKTUÁLNĚ NA HCSPARTA.CZ

Vydražte si hrané dresy ze sezony 2023/2024

Posezonní autogramiáda s hráči Sparty

Řepík: Chtěli jsme finále, ale cíl jsme nesplnili

Krejčík: Vždycky nám chyběl kousek