10. 9. 2014 HC Sparta

Sparta vstupuje do sezony s novými projekty a cílem bavit své fanoušky

Do nové sezony jde Sparta s cílem uspět na sportovní úrovni, bavit své diváky a také nadále pokračovat ve svých úspěšných mimo hokejových aktivitách. Navíc přidává do svého portfolia další projekty jako Klub sparťana nebo Nadační fond HC Sparta. „Chceme být nadále vlajkovou lodí českého klubového hokeje a pokračovat ve Sparťanské krvi, Sparta vzdává hold a dalších projektech. Stejně tak představujeme nové programy, které se zařadí vedle stávajících,“ říká Petr Bříza, předseda představenstva HC Sparta Praha.

Společně se začátkem sezony odstartovala jako každý rok i speciální sparťanská kampaň. „Klademe důraz na propojení hráčů s fanoušky a jejich společný vztah ke Spartě,“ vysvětluje Jan Kryšpín, marketingový manažer Sportovního holdingu Praha, pod jehož křídly Sparta funguje. „Kampaň je rozdělena na šest částí podle měsíců od září do února. Každý měsíc bude na vizuálech figurovat jiný z hráčů,“ dodává. V návaznosti na tuto myšlenku vzniká i projekt Klub sparťana, jehož cílem bude sdružovat všechny sparťany nejen na stadionu, ale i mimo něj. „Přesný program představíme v průběhu sezony,“ doplňuje Kryšpín. Na tiskové konferenci byly představeny i obě varianty extraligových dresů, na nichž je dominantní klasické sparťanské „eSko“. Holešovický klub se vrátil k historicky prvnímu logu na konci července.

„Už při přípravě oslav 110. výročí klubu jsme procházeli velké množství unikátních materiálů - fotografií, filmových záběrů, dokumentů, vzpomínek. Uvědomili jsme si, jak silná je tradice a jak byla narušena zejména v poválečném období a zejména v 50. letech neodbornými zásahy různých komunistických organizací. Proto jsme toto tradiční eSko vybrali jako hlavní část loga oslav a použili jsme ho také na výroční dresy v rámci Dne sparťana při duelu s Plzní nebo na dresy k akci ´Sparta vzdává hold´. Již v průběhu oslav a zejména v jejich závěru v nás neustále sílila touha toto logo opět probudit k životu, protože tradice zavazuje," vysvětluje Robert Speychal, výkonný ředitel Sportovního holdingu Praha.

HC Sparta Praha navíc přichází s dalším ze série unikátních dlouhodobých projektů. Byl představen ve středu na předsezonní tiskové konferenci, jeho název je Nadační fond HC Sparta a má za úkol v první řadě komplexně podporovat sparťanskou mládež. „Nadační fond vznikl zhruba po ročním plánování a debatách s Petrem Břízou. Chtěli jsme vytvořit program, který bude systematickým způsobem pomáhat k rozvoji a podpoře hráčů,“ vysvětluje Vít Šubert, předseda správní rady NF HCS a zároveň velký sparťan, který je mimo jiné i zakladatelem nadace Srdce na dlani dlouhodobě spolupracující s holešovickým klubem.

„Při plánování tohoto projektu jsme dospěli v podstatě k pěti základním bodům, které by měl Nadační fond zastřešovat. Základním stavebním kamenem je podpora dětí ze sociálně slabších vrstev,“ říká Šubert. „Dalším jsou studijně-motivační programy, podpora speciálních projektů mládeže, rozvoj infrastruktury a podmínek mládeže a v neposlední řadě pomoc hokejistům, kteří se dostali například vinou vážného zranění do těžké životní situace,“ dodává duchovní otec Nadačního fondu HCS.

Co se týče sportovní stránky, Sparta má jasné cíle do nové sezony Tipsport extraligy ledního hokeje. „Chceme bavit fanoušky, samozřejmě vyhrávat a v základní části pravidelně získávat body. V play off pak chceme dojít co nejdále,“ říká Patrik Martinec, sportovní manažer klubu. „Žádný tým nejde do sezony s tím, že by chtěl prohrávat. V soutěži je čtrnáct mužstev, které chtějí pohár. Jsme jedním z nich, i když víme, že favoritem jsou třeba Třinec nebo oba finalisté ze Zlína a Brna, kteří posílili. A našly by se další týmy,“ dodává Martinec.

Kouč Josef Jandač zapracovával do sestavy řadu nových hráčů, ale mužstvo už v srpnu ukázalo svou kvalitu. Následná utkání Champions Hockey League pak byla pro sparťany velmi úspěšná. „K Lize mistrů jsme přistoupili se vší vážností a jasným cílem od začátku je postup ze skupiny, o který budeme bojovat v zápasech s německým Mannheimem,“ říká kouč Josef Jandač. Jeho tým na startu soutěže třikrát zvítězil, ve čtvrtém utkání neuspěl doma s finskou KalPou, přesto je v čele skupiny G. „V extralize chceme předvádět atraktivní hokej a hlavně přitáhnout fanoušky na stadion. O přesných cílech či o tom, kdo je favoritem soutěže, je předčasné mluvit. Do extraligy vstupuje čtrnáct týmů a každý má svou kvalitu,“ uzavírá Jandač.

Patronem sezony 2014/2015 je Jiří Kochta

Na tiskové konferenci před startem sezony byl také představen patron následujícího ročníku, kterým se stává legendární sparťanský útočník a člen Klubu legend HCS JIŘÍ KOCHTA. V dresu holešovického klubu odehrál 11 sezon, nastřílel 137 gólů a připsal si 286 kanadských bodů.

AKTUÁLNĚ NA HCSPARTA.CZ

Vydražte si hrané dresy ze sezony 2023/2024

Posezonní autogramiáda s hráči Sparty

Řepík: Chtěli jsme finále, ale cíl jsme nesplnili

Krejčík: Vždycky nám chyběl kousek