Přinášíme vám přepis projevu Viliama Siveka z tiskové konference.
„Každý řádný hospodář by měl hodnotit výsledky své práce, měl by si uvědomit chyby, které udělal, a měl by je umět i veřejně přiznat. Jen tak může jít dál cestou, kterou si vytyčil. Proto chci hned v úvodu tiskovky říci, že jsme po předčasném ukončení loňské sezóny provedli na všech úrovních klubu řádnou analýzu. Diskutovali jsme o tom, proč na jedné straně skvělý klubový úspěch v Evropě – druhé místo v SUPER SIX v Petrohradě - a na straně druhé slzy smutku fanoušků a hráčů v posledním zápase loňské sezóny. Není nic horšího, než prohrát a nepoučit se ze své porážky.
Bylo by však chybou nevyzvednout pozitivní akce, které se v minulé sezóně na Spartě narodily. Sportovní veřejnosti neunikla výjimečná klubová aktivita se specifickým názvem Sparťanská krev, do které se zapojili nejen hráči, vedení, trenéři, pracovníci klubu, ale i sponzoři, partneři Sparty, fanoušci. Myslím si, že výsledné číslo více jak 1000 litrů darované lidské krve, která možná zachránila život i těm, kterým srdce nebije rudě, dalo úplně jiné - „lidské hodnoty„ vrcholovému sportu v České republice - a my jsme šťastni a hrdi, že vznikla tato myšlenka i činy v našem klubu. A netřeba zdůrazňovat, že budeme v této mimořádné aktivitě pokračovat.
A zde malou poznámku: mnohdy si ve sportovních klubech, a to nejen v extralize stěžujeme, že společenská prestiž klubu není taková, jak by měla být - jako je v zemích západní Evropy. Napadá nás, že byste našemu hokeji mohli jako novináři pomoci …co kdyby se sparťanská výzva „daruj krev“ uchytila i v jiných klubech? Ale vraťme se však k letošní sezóně.
Poslední dobou dostáváme dotazy typu vytvoření sparťanského „Dream teamu“. Určitě jste to zaregistrovali a také vám neušlo, že se nikdo ze Sparty s tímto názorem neztotožňuje. Sparta vždy vyhrávala a může dále vyhrávat jen jako tým. Poslední 3 roky jsou toho důkazem v kladném i v záporném slova smyslu. „Jsme jeden tým“ – tohle heslo vzniklo na Spartě před 3 lety. Okouzlilo, spojilo a přesvědčovalo nás vzájemně. Od té doby se mnohokrát objevilo při různých kampaních jiných klubů. Nezlobíme se, jsme rádi, že ho používají i jinde. To dokazuje, že jdeme správnou cestou. A na Spartě známe dobře význam našeho hesla a uděláme ho v nadcházející sezóně opět silnějším.
A jaké máme cíle?
Chceme zaútočit na pozornost a přízeň fanoušků Sparty a překonat průměrnou návštěvnost 6200 návštěvníků a dosáhnout v průměru 6500 diváků na zápas. Máme pro to vytvořeny podmínky. Díky podpoře hlavního akcionáře, díky sponzorům a partnerům klubu i díky mimořádné dlouhodobé aktivitě vedení a trenérů se pro letošní sezónu podařilo přivést do týmu silné osobnosti. Hráče, kteří se umí obětovat v nejdůležitějších momentech sezóny, hráče, kteří vědí, co se musí udělat pro vítězství, ví, že je to v důsledné přípravě, poctivosti, skromnosti, v pokoře i hrdosti. A co je nejdůležitější, že dokáží tyto vlastnosti zdobící jen „špičkové hokejisty“ přenést i na ostatní – mladé hráče. Mladí se od nich učí, a když dostanou od trenérů optimální časový prostor na ledě, pak vytvoříme tým pro budoucnost. Přiznám se, že mě bolí, že v tomto týmu není ze zdravotních důvodů můj syn Michal, kterému lékařské konzilium doporučilo přerušit profesionální kariéru.
Po skončení tiskové konference se vrhnete na naše hráče, trenéry… a vedení klubu jde zákonitě stranou – jak jinak, jste sportovní novináři. Snad právě proto se chci alespoň telegraficky v závěru své zprávy dotknout několika oblastí.
Tesla Arena. Určitě jste si všimli změny názvu haly. Jsme rádi za nového silného a českého partnera. Smlouva je na 3 roky a prostředky, které získáme propůjčením názvu haly pomohou Spartě i jejim fanouškům.
Před několika dny vydal jeden deník pomyslné pořadí jednotlivých stadiónů a arén. Naše aréna, která byla v minulosti vždy na čelních příčkách, klesá dolů díky stavbám a rekonstrukcím nových arén. V té příští přibude nová hala v Karlových Varech, do dvou let se plánuje i otevření nové arény na Kladně. I to je otázka, nad kterou se strategicky zamýšlíme a hledáme řešení. Chceme Spartu udržet i v budoucnu konkurenceschopnou ve všech směrech.
Před letošní sezónou jsme znovu investovali do vylepšení komfortu návštěvníků. Zrekonstruovali jsme klubové patro, lože, chceme vytvořit příjemné prostředí partnerům klubu, kteří nám pomáhají největší měrou zajistit financování klubu. Diváci jistě ocení i nový zvukový systém haly, v průběhu příštích týdnů i nový světelný systém, který je v nových halách samozřejmým standardem.
Čeká nás zajímavá a náročná sezóna, ve které mimo atraktivního hokeje, kterým chceme bavit naše fanoušky, půjdeme dál svojí vlastní sparťanskou cestou. Obchodní a marketingovou politikou oslovíme nejširší sparťanskou obec, od dětí až po dospěláky.
Víte, nebyl bych tady, kdybych nevěřil tomu, že si v dohledné době přinejmenším ještě jednou zakouřím v kabině ten pomyslný doutník vítězství. Stojí opravdu zato.“
Tisková konference pokračovala dotazy přítomných novinářů. Nejvíce zástupce médií zajímala spolupráce klubu s fanoušky a pocity nejvýraznějších posil Davida Výborného a Martina Ručinského z návratu do nejvyšší české soutěže.