11. 9. 2018 HC Sparta

Sparta jde do nové sezony. Oslaví už 115 let!

Dlouholetá sportovní tradice, pevná podpora klíčových partnerů a početná divácká kulisa na domácích zápasech v O2 areně. To je hokejový klub Sparta Praha, který byl oficiálně založen v prosinci roku 1903, a tudíž v právě začínající sezoně Tipsport extraligy slaví výročí 115 let své existence. I v nadcházejícím ročníku se jediný klub z hlavního města hrající nejvyšší tuzemskou soutěž bude spoléhat na podporu svého generálního partnera, jímž je již třetím rokem společnost BILLA ČR, a také na své věrné příznivce. Průměrná návštěvnost v minulé sezoně při domácích duelech byla 8 708 na zápas.

„HC Sparta Praha slaví letos výročí 115 let od svého založení a po celou dobu své existence má díky působení v hlavním městě i díky dlouholetému budování vlastní tradice výsadu být velmi sledovaným klubem. To jí dává příležitost nebýt jen čistě sportovním subjektem, ale určitým celospolečenským fenoménem. Na druhé straně toto zvláštní postavení přináší i odpovědnost, kterou samozřejmě velmi rádi přijímáme,“ tvrdí Petr Bříza, předseda představenstva a majitel klubu.

Znamená to, že i v extraligovém ročníku 2018/2019 se bude Sparta prezentovat nejen svými výkony na ledové ploše v rámci působení A-týmu, ale také mimo mantinely při realizaci dalších dílů svých tradičních dlouholetých projektů a v neposlední řadě na poli mládežnického hokeje. „Nechceme se prezentovat krátkodobě a nahodile, naším cílem je být vždy pro naše partnery a fanoušky čitelní a emoční. Poctivě a kontinuálně naplňujeme každým rokem vlastní sparťanské projekty. S pokorou a odpovědností k tradici Sparty vlastně ani jiným směrem jít nechceme a nemůžeme,“ říká šéf klubu s rudým „S“ ve znaku.

Hlavním motivem nadcházející sezony je 115. výročí založení klubu. Sparta tentokrát nevěnuje odkazu své bohaté historie a svým legendám, které sdružuje v unikátním Klubu, jen jedno utkání, ale odehraje hned šest speciálních duelů s tradičními soupeři. „Jedná se o připomenutí velkých bitev s nejtradičnějšími soupeři, kterými jsou Plzeň, Litvínov, Pardubice, Vítkovice, Zlín a samozřejmě Kometa,“ vysvětluje Bříza. 

Vždy jedno domácí utkání se zmíněnými soupeři odehrají sparťané ve třetí sadě dresů, které jsou vyvedeny v odlišném odstínu červené barvy, než jsou fanoušci v posledních letech zvyklí. Tyto dresy se v průběhu sezony po odehrání zmíněných šesti duelů budou dražit a výtěžek bude jako vždy přidán k sumě z aukce speciálních dresů, které věnuje Sparta jubilejnímu desátému dílu projektu Sparta vzdává hold.

„V roce 2019 oslavíme již desátý ročník sparťanského holdu, přičemž každým rokem zasíláme v rámci tohoto projektu i vybranou částku Nadaci policisty a hasičů a Vojenskému fondu solidarity. V rámci devátého ročníku jsme jim věnovali 160 tisíc korun,“ podotýká předseda představenstva a majitel klubu. „Naše charitativní a společenská odpovědnost není jen prázdným termínem, nýbrž se promítá i do konkrétních činů,“ dodává Bříza. 

Dalšími pravidelným počinem kromě sparťanského holdu a krve je projekt Vyrůstej se Spartou, jenž patří k těm nověji zavedeným. V jeho rámci je pro nadcházející sezony zvýšen počet rodinných zápasů s doprovodným program pro nejmenší sparťany na deset. Jsou to všechna nedělní klání, která mají nově nastaven čas úvodního buly bez výjimky na 15. hodinu. 

6
V rámci oslav 115 let odehraje Sparta šest zápasů proti tradičním soupeřům ve speciálních dresech.

Cílem pro nadcházející ročník je udržet trend vzrůstající průměrné návštěvnosti, která vzrostla ve srovnání s posledním ročníkem v holešovické Tipsport areně již o více než dva a půl tisíce diváků na utkání základní části. V extraligovém ročníku to bylo další posunutí rekordu, jenž aktuálně činí průměr 8 708 diváků na jeden domácí zápas dlouhodobé fáze v O2 areně.

„Práce s fanoušky je pro nás velice důležitá, a i proto vznikl projekt Sparta Membership Club, který jsme založili letos a který přináší svým členům řadu výhod. Jsme jediný extraligový klub v Praze a okolí, takže samozřejmě chceme klást důraz na region, ale rovněž na sparťany z celé republiky. I ti jsou pro nás důležití, protože často navštěvují naše zápasy ve velkém počtu. Navíc v menších městech zvyšují svým nadšením pro náš klub povědomí o Spartě,“ popisuje Bříza. „Sparta Membership Club má ambice sdružovat sparťany ze všech koutů republiky, a dát jim možnost být tak součástí klubu.“

Sparta pokračuje po boku silných partnerů!

Součásti klubu jsou samozřejmě i sparťanští partneři v čele s generálním partnerem, společností BILLA. „Společnost BILLA vstupuje tento týden do třetí partnerské sezony se Spartou. Byť ta předchozí nebyla pro hokejový A-tým příliš šťastná, za naši společnost mohu dosavadní spolupráci zhodnotit jako velmi korektní,“ hodnotí Jaroslaw Szczypka, generální ředitel BILLA ČR. 

 „Zejména z podpory a intenzivní práce s mládeží máme obrovskou radost. Za poslední rok jsme podpořili nejen hokejový dorost, ale i projekty s ním spojené. V létě se již tradičně konala Letní hokejová škola i oblíbený BILLA Cup, který se každoročně řadí mezi nejlepší evropské turnaje kategorie dorostu. Klíčovou roli jsme hráli i v projektech mimo led, jako například v projektu Sparta středním školám nebo Vyrůstej se Spartou,“ vypočítává.

„Před sebou máme třetí rok vzájemné spolupráce. Pevně věřím, že se Spartě bude dařit. Již při posledních dvou generálkách byla cítit obrovská odhodlanost a motivace týmu podat skvělý výkon, a to se jim podařilo. Za celou společnost přeji vedení hokejové Sparty vše nejlepší, novému trenérovi i jeho realizačnímu týmu spokojenost s výsledky hráčů a co nejvíce spokojených fanoušků a hráčům pevné zdraví, motivaci, vůli a odhodlání vyhrávat nad svými soupeři v nadcházejícím ročníku extraligy,“ přeje Jaroslaw Szczypka Spartě do sezony 2018/2019. 

Novým členem v rodině sparťanských hlavní partnerů je pojišťovna Merkur. „Jako zdravotní pojišťovna má Merkur silný zájem na tom propagovat aktivní životní styl prostřednictvím sportu. Na český trh jsme vstoupili spojením se sestrami Plíškovými a jsme velmi rádi, že jsme navázali spolupráci i se Spartu na poli ledního hokeje. Spartě přejeme vše nejlepší do nové sezony a těšíme se na naše budoucí společné projekty,“ říká Gerald Kogler, generální ředitel Merkur Versicherung.

„Sparta Praha je špičkovým hokejovým klubem s dlouhou historií, Merkur je zase nejstarší rakouskou pojišťovnou vůbec. Lední hokej je v České republice nejpopulárnějším sportem a my oceňujeme důležitost a vliv, jaký má Sparta v Praze, v celé zemi a dokonce i v zahraničí. Stejně jako Sparta, i Merkur chce dosahovat těch nejvyšších cílů a je oddaný tomu nabízet nejlepší produkty a služby pro naše zákazníky,“ vysvětluje spojení se Spartou.

 Se Spartou pokračuje jako hlavní partner společnost Mastercard. „Těšíme se na další zápasy, protože Sparta nám a našim partnerům dala hodně hezkých emocí a je to naprosto unikátní klub v rámci Prahy i celé České republiky. Také proto jsme se rozhodli, že v naší spolupráci budeme pokračovat a podporovat ji společnými aktivitami i v následující sezoně,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Tou nejvýznamnější je nový Mastercard sektor v O2 areně. „Chceme i nadále všem sparťanům poskytnout maximální komfort a pohodlí při sledování utkání jejich oblíbeného klubu, a proto jsme se rozhodli vytvořit unikátní Mastercard sektor, kde za cenu standardního lístku získají držitelé karet Mastercard přednostní odbavení u vstupu do haly, přes tzv. fast-track, a zároveň budou mít v ceně občerstvení, které dostanou s donáškou až na vlastní místo,“ popisuje.

TRENÉR KRUPP: HRÁČI MUSÍ NOSIT SPARŤANSKÝ DRES S HRDOSTÍ 

Po sportovní stránce se Sparta dostává do ostré pozornosti díky postavě svého nového kouče.  V domácí extraligové premiéře se 14. září postaví v domácím duelu s královehradeckým Mountfieldem na střídačku legenda světového hokeje UWE KRUPP. „Stát se koučem Sparty je pro mě obrovská čest. Jsem si vědom dlouhé historie klubu i hokeje v této zemi, hokej tady má kulturní význam a být jeho součástí a převzít roli trenéra Sparty je pro mne závazek,“ říká kouč, který zvedl během své hráčské kariéry dvakrát nad hlavu Stanley Cup a trenérsky vedl špičkové německé kluby z Kolína či Berlína a rovněž národní tým našich západních sousedů.

V přípravě sparťané absolvovali jeden tuzemský a dva zahraniční turnaje, k nimž přidali tři sólové duely včetně vítězného derby se Slavií v Edenu. „Chceme hrát dobrý hokej, a hlavně najít recept, jak vyhrávat. Taky chceme, aby Sparta měla svou jasnou tvář a herní styl, kterým se budeme prezentovat a držet se jej,“ říká Uwe Krupp. 

Jak se toho snaží dosáhnout? „Výsledky nám přinese jen tvrdá každodenní práce. Hráči musí ráno přicházet do šatny rádi a nosit sparťanský dres s hrdostí. A brát vážně, co děláme. Ale hokej samozřejmě zahrnuje i to, že se jím hráči baví,“ dodává charismaticky hokejový expert z Německa.

HC SPARTA PRAHA V TELEVIZI: ČT SPORT A O2 TV SPORT

Od sezony 2018/2019 vstupuje na český mediální trh nový vysílatel zápasů Tipsport extraligy, zápasy české nejvyšší soutěže bude nově kromě ČT Sport vysílat také stanice O2 TV Sport. Hokej tak bude pro fanoušky na obrazovkách kromě tradičních hracích dní, tedy úterý, pátku a neděle, k vidění také ve středu a v sobotu, kdy bude exkluzivně vysílat O2 TV Sport.

„To, že hokej se objeví hned na dvou stanicích, je skvělé pro kluby, fanoušky i partnery. Fanoušci budou moci sledovat mnohem více zápasů svých oblíbených klubů, partneři zase získají výrazně více hodin prezentace své reklamy na televizních obrazovkách,“ kvituje Petr Bříza.

Spartu uvidí její příznivci pravidelně, od O2 TV Sport už má klub k dispozici nasazení 14 svých zápasů v základní části do přímého přenosu. Jedná se o 10 domácích a čtyři venkovní utkání. Spartě bude patřit prostor také v magazínu ICE TIME, který O2 TV pro hokejové fanoušky připravuje. Na obrazovkách ČT Sport budou do konce října vysílány čtyři přímé přenosy zápasů Sparty, dále má Česká televize zájem o dalších devět domácích utkání.

AKTUÁLNĚ NA HCSPARTA.CZ

Spartu čeká předehrávka, podruhé hostí Hradec

Na Spartě proběhl nábor v rámci Týdne hokeje

Tahoun Košťálek: Ofenzivní hokej si tu užívám

Nové vydání magazínu Sparta business news